کیک هویج را می شود به اشکال مختلف تهیه کرد، بعضی با سس سیب، آناناس، کشمش، بادام یا نارگیل آن را درست میکنند. ما قصد داریم کیک هویج بدون گلوتن و وگان با روکش بادام هندی را به شما آموزش بدیم، در ادامه با طرز تهیه این دسر خوشمزه با غذاپز همراه باشید.
مواد لازم:
2 فنجان آرد بادام
2/1 فنجان آرد بدون گلوتن
1 قاشق چایخوری دارچین
4/3 قاشق چایخوری زنجبیل (آسیاب شده)
4/1 قاشق چایخوری جوز هندی (آسیاب شده)
1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
4/3 فنجان شکر نارگیل
4/1 فنجان روغن نارگیل
4/1 فنجان شیر سویا یا شیر بادام (هر شیر غیر لبنی به دلخواه)
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1 فنجان هویج (رنده شده)
4/1 فنجان بادام (خرد شده)
مواد لازم برای تهیه تاپینگ (روکش) بادام هندی
4/3 فنجان بادام هندی (خیس خرده)
1 قاشق چایخوری آبلیمو
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل (ذوب شده)
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
4/1 قاشق چایخوری نمک
دستور پخت:
فر را روشن کرده تا با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد برسد.
در یک کاسه بزرگ مواد خشک را ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس روغن نارگیل، شیر و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود و گلولهای باقی نماند. هویج را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.
داخل سینی مخصوص فر کاغذ روغنی پهن کنید و خمیررا روی آن بریزید و به طور یکنواخت آن را روی سینی پهن کنید و داخل فر قرار دهید.
کیک را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا روی آن طلایی شه بعد از این مدت آن را از فر خارج کنید و قبل از درآوردن از سینی به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود.
طرز تهیه تاپینگ بادام هندی
بادام هندیهای خیس خورده را داخل مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا مخلوط کنید و بعد تمام مواد لازم دیگر که برای تاپینگ بادام هندی است را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا روان شود.
بعد از اینکه کیک شما خنک شد آن را از سینی جدا کرده و در ظرف مورد نظرتان بذارید، تاپینگ بادام هندی را روی کیک بریزید و با بادام تست شده، گردو و کشمش یا مواد دیگر به دلخواه تان تزئین کنید.
جلیل سبحانی به عنوان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کاتالیست گفت: کاتالیستها از جمله اولین اقلامی بودند که از سال 1389 مورد تحریم قرار گرفتند.
شرکتهای دانشبنیان و فناورموفق شدهاند بیش از ۸۰ درصد کاتالیستهای مورد نیاز کشور را با حمایت معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری در داخل تولید کنند.
با اعمال تحریمها مشکلات زیادی برای پالایشگاهها به وجود آمد، زیرا اکثر نیاز کشور از خارج تامین میشد و شرکتها مجبور بودند که با قیمت بالا و از طریق واسطهها کاتالیستها را خریداری کنند.
به گفته جلیل سبحانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، شرکتهای دانشبنیان و فناور زیادی تاسیس شد که به صورت تخصصی در حوزه کاتالیست فعالیت میکنند.
پس از چند سال فعالیت، به جرات میتوان گفت که با توجه به تعداد کاتالیستهای ساخته شده و کاتالیستهای در لبه تجاریسازی، در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از کاتالیستهای مورد نیاز کشور، در داخل ساخته میشود.
این فعال صنعت پتروشیمی گفت ما مدعی هستیم که کیفیت کاتالیست ساخته شده در کشور ما از کیفیت کاتالیست های چینی بسیار بالاتر است.
جلیل سبحانی از تواید کاتالیست بنزین در اران خبر داد.
جلیل سبحانی که از او با عنوان پدر کاتالیست سازی ایران یاد می شود گفت: ایران، تولیدکننده کاتالیست بنزین شد.
به گفته جلیل سبحانی که مدیرعاملی شرکت مهندسی و تامین تجهیزات پتروشیمی ایران (اسپک) را در کارنامه خود دارد گفت: دانشمندان جوان ایرانی به فناوری تولید کاتالیستهای واحدهای ایزوم پالایشگاهی که قبلا فقط در آمریکا تولید میشد، دست یافته اند.
با تولید این کاتالیست در داخل، ایران نیاز به واردات آن منتفی شد.
جلیل سبحانی با بیان اینکه در تولید کاتالیستهای صنعت پتروشیمی، نفت و گاز بیش از 90 درصد به خودکفایی رسیده ایم، افزود:
با برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان امسال در این زمینه به خودکفایی کامل میرسیم.
جلیل سبحانی که مدیریت چند شرکت دانش بنیان را برعهده دارد داخلی سازی این کاتالیستها را موجب صرفه جویی یک میلیارد دلاری برای کشور دانست و گفت: درحال حاضر 9 پالایشگاه و 11 پتروشیمی کشور از این کاتالیستها استفاده میکنند و محصولاتی که با استفاده از کاتالیستهای ایرانی تولید میشوند علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، صادرات کشور در این حوزه را تا 60 میلیارد دلار درسال افزایش خواهد داد.
جلیل سبحانی با بیان اینکه صادرات این کاتالیستها نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود:
گام بعدی ما این است تا کاتالیست مورد نیاز منطقه را نیز تامین کنیم.
امروز 96 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و یورو 5 کشور با استفاده از کاتالیستهای ایرانی تولید میشود و در این بخش نه تنها نیازی به خارجیها نداریم بلکه دیگر هیچ کسی نمیتواند مارا در زمینه تحریم بنزین تهدید کند.
وی همچنین از تولید کاتالیستهای مورد نیاز برای تولید بنزینهای آکتان بالا در کشور خبر داد و افزود:
هم اکنون از مرحله تولید کاتالیست بنزین با آکتان بالاتر از 95 و همچنین گازوئیل یورو 5 عبور کرده ایم و امیدواریم تا پایان امسال تولید این نوع بنزین و گاروئیل با استفاده از کاتالیستهای ایرانی در پالایشگاههای کشور آغاز شود.